Monday, March 2, 2009

2 Tiers Wedding Cake...

Last Saturday has become the most tiring day above all... why??? coz from morning (around 9am), I had to bake 3 cakes + 1 set off cc....then waited for the cakes & cc to be cooled... and continue with the deco... fuh!!! I finished everything at 1am... This is new challenge for me... and this challenge came from Kak Umi.... she ordered 2 tiers wedding cakes + 1 cake for "hantaran". Theme requested - purple & grey.. tapi bila tgk dlm gambar, warna grey tu dah tenggelam.. padahal aku buat base cake ni warna light grey...ni kamera tak cukup canggih lorrrr...

Jarang kita tgk kek 2 tingkat yg berbentuk "square".. ni lagi satu cabaran utk aku.. This one is the top part.. actually I planned to use roses from BC (but I was too tired & the BC didn't work out for me)... arrghhh...tension gilerr... nasib baik mmg dah spare gumpaste roses... nilah kegunaannya... penyelamat keadaan... alamak..gambar kek tak cantik.. biasanya aku akan snap gambar after deco, tapi sebab penat punya pasal, aku terus masukkan dlm peti je..esok pagi baru sibuk nak snap..tgk jela gambar kek ni, "berpeluh2"... dah tak cun.. oh tidakkkkk....
Yg ni lak bahagian bawah kek... aku mmg saje buat deco kedua2 kek ni ala2 bungkus hadiah...nak bg kelainan.. pastu senang utk org tu cucukkan 4btg tiers kat space yg aku tinggalkan tu...
*** gambar yg dicucuk tiang tiers tu mmg tak diambil..coz yg anta kek ni hubby.. dia yg explain kat diorang camna nak buat..

2 comments:

Jue said...

fooohhh.....mmg penat la mi, start kul 9am siap kul 1am...mmg nangis la kalo aku. bapok ler lama yer, sure sengal giler badan2 kan. tp syabas la tuk ko, still leh buat gak, kalo aku.....tak tau la cmn mi, takat ni buat cupcakes pun dah sempot2 badan rase...kalo dpt g spa kan ker best, tp tu la...income yg dpt baru ciput....nak g spa bagai...ekeke

Mis's Creative Cakes said...

Aimi, kak mis suka cake nie sweets sangat